czy kolejność kabli nie została zamieniona lub któryś z przewodów nie poluzował się.
Odłącz zasilacz urządzenia światłowodowego i routera Wi-Fi od źródła zasilania na kilkanaście sekund. Następnie uruchom urządzenia ponownie. Połączenie powinno zostać nawiązane na nowo w ciągu kilku minut. Nie używaj przycisku RESET.
Jeżeli korzystasz z Wi-Fi, sprawdź, czy dostęp do sieci jest możliwy przy połączeniu kablowym. W tym celu podłącz komputer/laptop do routera za pośrednictwem kabla sieciowego. Dzięki temu przekonasz się, czy łącze internetowe dociera do lokalu.
Sprawdź, czy problem dotyczy wszystkich urządzeń korzystających z sieci.
Jeżeli powyższe kroki nie przyniosły zmiany, a Internetu nie ma na wszystkich urządzeniach, skontaktuj się z BOK przygotowując wcześniej informacje:
Kiedy wystąpił problem?
Czy próbowano już uruchamiać ponownie wszystkie urządzenia dostępowe?
Czy problem dotyczy urządzeń łączących się zarówno bezprzewodowo jak i przewodowo?
Internet radiowy
Przed kontaktem z Biurem Obsługi Klienta sprawdź:
czy świecą się diody na zasilaczu anteny,
czy świecą się diody na routerze Wi-Fi,
czy kolejność kabli nie została zamieniona lub któryś z przewodów nie poluzował się.
Odłącz zasilacz anteny i routera od źródła zasilania na kilkanaście sekund. Następnie uruchom urządzenia ponownie. Po około trzech minutach połączenie powinno zostać nawiązane na nowo. Nie używaj przycisku RESET.
Jeżeli korzystasz z Wi-Fi, sprawdź, czy dostęp do sieci jest możliwy przy połączeniu kablowym. W tym celu podłącz komputer/laptop do portu LAN zasilacza anteny za pośrednictwem kabla sieciowego. Dzięki temu dowiesz się, czy łącze internetowe dociera do lokalu.
Sprawdź, czy problem dotyczy wszystkich urządzeń korzystających z sieci.
Jeżeli powyższe kroki nie przyniosły zmiany, a internetu nie ma na wszystkich urządzeniach, skontaktuj się z BOK przygotowując wcześniej informacje:
Kiedy wystąpił problem?
Czy próbowano już uruchamiać ponownie wszystkie urządzenia dostępowe?
Czy problem dotyczy urządzeń łączących się zarówno bezprzewodowo jak i przewodowo?
Brak sieci Wi-Fi, jakie są najczęstsze przyczyny
Najczęstszą przyczyną niedostępnej sieci Wi-Fi jest wyłączona karta sieciowa urządzenia.
Sprawdź czy urządzenie wyszukuje jakiekolwiek sieci bezprzewodowe.
Jeżeli wcześniej poza siecią domową wyświetlały się inne sieci bezprzewodowe, sprawdź przełączniki na obudowie laptopa i klawisze funkcyjne np. FN + F2, dzięki którym można wyłączać i włączać kartę Wi-Fi.
Sprawdź czy taki sam problem występuje na innych urządzeniach korzystających z sieci bezprzewodowej.
Sprawdź, czy router nie został zresetowany do ustawień fabrycznych. W przypadku internetu radiowego nie stanowi to dużego problemu. Zmianie ulegnie nazwa sieci i jej hasło. Wystarczy połączyć się używając fabrycznych danych. Informacja na ten temat jest dostępna w instrukcji sprzętu i na stronie producenta.